کلبه عشق من و همسر آذریم

در اینجا روزانه های زندگی ام را می نویسم...

کلبه عشق من و همسر آذریم

در اینجا روزانه های زندگی ام را می نویسم...

در اینجا روزانه های زندگیم را می نویسم

آخرین مطالب
  • ۰۱/۰۸/۱۰
    قم

نیاز به تعریف و تحسین

چهارشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۰۸ ق.ظ

نیاز به تعریف و تحسین:

سومین نیاز اساسی مردان بعد از نیاز به اقتدار و نیازهای جنسی، نیاز به تعریف و تحسین است، زیرا همه انسان ها دوست دارند مورد توجه و تعریف دیگران قرار گیرند.

پس خانم ها خیلی زود می توانند از این راه، در دل های شوهرانشان جا باز کنند و اگر تعریف و تحسین صادقانه باشد و همراه توقع و چشم داشتی نباشد می تواند باعث محبت و دوستی شود.

به ویژه اگر تعریف اثرگذار و با اهمیت باشد؛ مثلا: مردها به خاطر اهمیت فراوانی که برای خلقیات ویژگی های مردانه ، مثل: شجاعت، دلیری، مهارت های شغلی و .. قائلند، تعریف و تحسین آنها در این موارد بسیار ارزشمند است.

البته در این مورد (تعریف و تحسین از دیگران) صداقت و واقع بینی شرط اساسی است؛ یعنی نباید بی دلیل و در هر زمینه ای تعریف کنیم. باید باور کنیم که واژه ها معنا و انرژی دارند و چون انرژی می آفرینند، باید صادقانه و واقع بینانه به کار گرفته شوند.

خانم گرامی!

اگر میخواهید این نیاز شوهرتان را برطرف کنید می توانید از تکنیک های ذیل استفاده کنید:

استفاده از کلمات روحیه بخش:

بعضی سخنان، معجزه محبت کرده و باعث می شوند دل مرد پر از مهر و محبت همسرش شود. این عبارات و واژه ها موجب می شوند زن و شوهر مثل دو عاشق کنار هم زندگی زندگی معنوی و عاشقانه را ادامه دهند و به آرامش واقعی که هدف ازدواج است برسند.

کلمات عاشقانه، به زندگی انرژی مثبتی می دهند و امید به زندگی را بیشتر می کنند؛ مثلا زن می تواند از این کلمات روحیه بخش درباره شوهرش استفاده کند:

  • به تو افتخار میکنم
  • بهترین لحظات اوقاتی است که در کنار تو هستم
  • به شغلت افتخار میکنم
  • تو بهترین شوهر دنیا هستی
  • هیچ کس مثل تو نمی شود
  • اگر تو نبودی من چه کار میکردم؟
  • من خودم را خوشبخت ترین زن دنیا میدانم
  • نمیدانم چرا عشقت قلبم را پر کرده؟
توجه به رفتارهای مثبت همسر:
بزرگ ترین اشتباه زنان این است که همیشه میخواهند عیوب و نقاط ضعف شوهر را مستقیما یادآور شوند و به خیال خودشان به اصلاح او بپردازند؛ غافل از اینکه این کار، به مرد حس بی اعتمادی و بی ارزشی می دهد و رفته رفته این تذکرات عادی شده و بی ارزش جلوه میکند. پس خانم باید به رفتارهای مطلوب شوهر خود توجه کرده و آن ها را تأیید کند.
تشویق، تأیید و بیان نکات مثبت و رفتارهای مطلوب شوهر در جمع، و تذکرات نکات منفی و انتقاد به طور محرمانه، یکی از نکته هایی است که متأسفانه بسیاری از زوجین به شیوه معکوس عمل می کنند.
بهترین راه اصلاح شوهر این است که به نکات مثبت او توجه خاص شود، تا این روحیات مثبت روز به روز قوی تر شده و بدرفتاری ها کم کم از بین برود.
رسول خدا (ص) می فرماید:
زیبایی های زندگی را کشف کنید(مثبت نگر باشید)..
اگر رفتارهای کوچک، محسنات را تشویق نکنید و آفرین نگویید کم کم این رفتارها محو می شوند و به جایشان بدرفتاری جایگزین می شود.
امام صادق (ع)  می فرمایند:
هر کس به مسلمانی "آفرین" بگوید، خداوند متعال تا قیامت برایش آفرین می فرستد.


  • زهرا مهربون

نظرات  (۱)

  • محمد محمدیان
  • ممنونم
    مطالب بسیار آموزنده و واقعی رو بیان کردین
    دقیقا همینطوره که گفتید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">